Escape from Tarkov: Welcome to the Zone!
Τελευταίες ακτίδες φωτός, και μόνο το απαλό θρόισμα των φύλλων διαταράσσει τη νεκρική σιγή. Δύο πάνοπλες αντρικές μορφές κάθονται πρηνηδόν σε μικρή απόσταση μεταξύ τους, ατενίζοντας την κοιλάδα που ανοίγεται μπροστά τους μέσα από τις θερμικές διόπτρες των όπλων τους.
«Θα ήταν πολύ ωραία αν είχαμε αυτά τα μαραφέτια και στο Αφγανιστάν, έτσι Μπλάγκι;» Ήταν η φωνή του Φέντορ, μέσα στην ενδοεπικοινωνία, απευθυνόμενος στον σύντροφο του τον Μπλαγκόι.
«Ναι καλά θα ήταν Φεντ, αλλά μην ξεχνάς: Δεν χάσαμε εμείς εκείνον τον πόλεμο, η Μόσχα τον έχασε». Ήταν η απάντηση του Μπλαγκόι, που ήταν βέβαιος ότι ο Φέντορ εκείνη την ώρα έγνεφε καταφατικά μέσα στο σκοτάδι.
Οποιαδήποτε διάθεση για περαιτέρω συζήτηση διακόπηκε όταν το ζευγάρι των Ρώσων βετεράνων εντόπισε μια τετράδα αντιπάλων να περπατά προς το μέρος του, περίπου 500 μέτρα μακριά. Οι φιγούρες τους έλαμπαν κατάλευκες μέσα στο πράσινο χρωματικό περιβάλλον της απεικόνισης των διοπτρών τους.
«Χωνόμαστε ή τους αφήνουμε να περάσουν;»
Πριν προλάβει να απαντήσει επ’ αυτού ο Μπλαγκόι, πυροβολισμοί ακούγονται πίσω τους και αριστερά.
«Θα βρεθούμε μεταξύ δύο πυρών, πρέπει να την κάνουμε Φεντ!»
Το ζευγάρι σηκώνεται αργά και γονυπετώς ξεκινά να περπατά προς τα δεξιά. Ξαφνικά μια βροχή από βολές αρχίζει να προσγειώνεται ολόγυρά τους.
«Ξέρουν ότι είμαστε κάπου εδώ!»
Η δυάδα κάνει απότομα μεταβολή και με κοφτές, σιγασμένες βολές επιτίθεται στους διώκτες της. Τα πρώτα κορμιά καταρρέουν σαν μαριονέτες που κάποιος τους χαλάρωσε απότομα τους σπάγκους.
Η μάχη έχει μόλις ξεκινήσει…
Who Dares Wins
To Escape from Tarkov (EFT) είναι το σκληροπυρηνικό FPS της ρωσικής Battlestate Games, που βρίσκεται σε φάση Beta εδώ και αρκετό καιρό με άγνωστη ακόμη την τελική και ολοκληρωμένη κυκλοφορία του. Αυτό όμως δεν έχει αποτρέψει πάμπολλους παίκτες ανά τον κόσμο να καταδυθούν στον ζοφερό κόσμο του, και πασίγνωστους Streamers να καταπιάνονται μαζί του επί πολλές ώρες τη μέρα. Είναι ένα παιχνίδι που κάθε Gamer Αεροσφαιριστής οφείλει να σκεφθεί σοβαρά να παίξει. Στην πραγματικότητα, πρόκειται για έναν στρατιωτικό εξομοιωτή που προσφέρει μια εμπειρία πολύ κοντινή σε αυτήν που αποκομίζουμε στα Airsoft παιχνίδια μας. Μόνο οι παλαίμαχοι παιχνιδιών όπως τα Arma και τα Operation Flashpoint μπορούν να θεωρηθούν έτοιμοι για το EFT. Όλοι οι υπόλοιποι Gamers θα πρέπει να επιζήσουν το αρχικό σοκ, και αν το επιτύχουν πραγματικά θα εθιστούν από αυτό το FPS διαμάντι.
Ο παίκτης του EFT καταρχάς πρέπει να μεριμνήσει για τον ατομικό του εξοπλισμό έχοντας να επιλέξει μέσα από μια τεράστια ποικιλία όπλων (καθένα με διαφορετική συμπεριφορά), προσαρτημάτων, πυρομαχικών, εξαρτύσεων, θωρακίσεων, τροφίμων, συλλογών πρώτων βοηθειών, οπτικών και ακουστικών βοηθημάτων. Όλα τα παραπάνω υλικά τα χρησιμοποιεί, έχοντας πλήρη επίγνωση του γεγονότος ότι, αν σκοτωθεί, τα πολυτιμότερα από αυτά θα γίνουν βορά των άλλων παικτών και θα τα χάσει οριστικά. Να σημειωθεί ότι στο EFT ο χαρακτήρας μας πεινά και διψά, καταπονείται από τις υψηλές πτώσεις, και εξαντλείται από το συνεχές τρέξιμο. Ο εξοπλισμός που κουβαλά επηρεάζει την κινητικότητα του. Οι πληγές του πρέπει να αντιμετωπιστούν έγκαιρα πριν τον οδηγήσουν σε κατάρρευση. Είπαμε, ρεαλισμός ανώτερου επιπέδου.
Έπειτα ο παίκτης διαλέγει έναν από τους -προς το παρόν- 7 διαθέσιμους χάρτες του παιχνιδιού. Στόχος του είναι να βγει ζωντανός μέσα στο αντίστοιχο χρονικό όριο, γεμάτος kills, loot, xp, και έχοντας κάνει και κάποια προαιρετικά (αλλά λίαν επικερδή) quests. Κάθε χάρτης έχει διακριτά διαφορετική δομή, άλλοι ευνοούν το ανοικτό παιχνίδι και άλλοι τις άγριες εμπλοκές σε κλειστούς χώρους. Τεχνικά το EFT είναι απίστευτο, με κύκλο ημέρας/νύχτας και καιρικών φαινομένων. Αλλά, βέβαια, τα πανέμορφα γραφικά του έρχονται και με βαρύ υπολογιστικό κόστος. Αισθητικά, αλλά και στο gameplay, το παιχνίδι φέρνει αβίαστα στο μυαλό τη θρυλική σειρά των S.T.A.L.K.E.R αλλά και των νεότερων Metro.
Κάθε αποστολή στον κόσμο του Tarkov είναι πολυπαραγοντική «εξίσωση»: Ένας τεράστιος αγώνας διαχείρισης των εφοδίων που διαθέτουμε, του θορύβου που παράγουμε με την κίνηση και τα όπλα μας, μια συνεχής επιλογή του πού και πότε θα δώσουμε ή δεν θα δώσουμε μια μάχη, και μια αδιάκοπη αναζήτηση των ανθρώπινων αλλά και AI εχθρών. Υστέρηση σε έστω και ένα από τα παραπάνω μπορεί να επιφέρει τον θάνατο, γρήγορα και βίαια. Ο κίνδυνος παραμονεύει παντού και πάντα. Σε μία γωνία, σε ένα ξέφωτο, πίσω από ένα όχημα, μέσα σε μία βραχώδη κόγχη, σε ένα ξεχασμένο δωμάτιο ενός κτηρίου που μέχρι πριν λίγο θεωρείτο άδειο, ακόμα και ελάχιστα δευτερόλεπτα πριν την πολυπόθητη έξοδο του παίκτη από τον εκάστοτε χάρτη! Όσο πιο γρήγορα συνειδητοποιήσει και αποδεχθεί αυτό το γεγονός ο παίκτης, τόσο μεγαλύτερη ικανοποίηση θα αντλήσει όταν θα αποδράσει ζωντανός και γεμάτος λάφυρα.
Αυτός, εν ολίγοις, είναι ο γεμάτος ΕΝΤΑΣΗ κόσμος του Tarkov. Σκληρός, ωμός, στυγερός, αδυσώπητος. Εσείς τώρα σκεφθείτε: Θα το τολμήσω; Είμαι αρκετά άντρας;
«Και μέσα στην κοιλάδα της σκιάς του θανάτου αν περπατήσω, δεν θα φοβηθώ κακό, επειδή Εσύ είσαι μαζί μου, η ράβδος Σου και η βακτηρία Σου, αυτές με παρηγορούν.»